Chystáte si pořídit domácí posilovnu? Nemusí stát majlant

Řekli jste si, že začnete posilovat, ale do tělocvičny se vám nechce? Proto své plány na péči o zdraví nemusíte měnit. Jednoduchou domácí posilovnu si zařídíte pomocí pár pomůcek. Poradíme, jak na to.

Podložka na cvičení

Základem pro cvičení je měkký neklouzavý povrch. Většinou se využívá „jogamatka“. Pokud ji nemáte, bude stačit i koberec. Při čem vám pomůže? Při všech cvičeních na zemi a na břiše: sedy lehy, sklapovačky, kliky, ale samozřejmě i na jógu.

Posilovací prvek

Na posilování se hodí činky. Když ale chcete ušetřit, bude vám stačit plastová lahev s vodou. Při cvičení se hodí pití, ideálně voda. Takhle ji budete mít stále při ruce.

Když se rozhodnete pořídit si činky, měly by odpovídat vašim představám. Nepotřebujete příliš těžké, ale měly by vám vyhovovat tvarově.

Švihadlo

Určitě ještě z dětských let máte schováno švihadlo. To je skvělá věc pro zlepšení kondice, se kterou se navíc výborně protáhnete.

Posilovací gumy

Posilovací gumy jsou předmětem, který se podobně jako lahev s vodou hodí využít nejen doma, ale skvěle se hodí i na cesty.

Míč

Míč může posloužit jako skvělý posilovací prostředek. Posílíte s ním horní i spodní část těla. Využít přitom můžete jakýkoliv míč, který máte doma. Ideální je fotbalový nebo basketbalový míč, investovat můžete ale i do medicinbalu. Velmi šikovným cvičebním prostředkem je také gymnastický míč. Možná ho máte doma někde vyfouklý v rohu. Nafouknout a cvičit. Pro zkušenější je pak variantou pro silový trénink s kettlebell.

Fitness schod

Velmi častým cvičebním prvkem bývá fitness schod. Ten ale můžete vyměnit za dřevěnou bedýnku, ale i obyčejný schod.

Bradla

Jednou z velmi šikovných cvičebních pomůcek jsou různé druhy bradel. Ideální jsou volně stojící víceúčelová brada s protiskluzovými madly. Jedná se o další pomůcku, která je relativně dobře skladná

Větší investice

Když to váš účet dovolí, můžete si pořídit běžecký pás. Levnější a zdravější je běhání venku, ale běžecký pás vám třeba pomůže posílit disciplínu. To ale může být i případ, pokud na běhání venku přizvete někoho z rodiny nebo kamaráda/ku.

Jako variantu běžeckého pásu můžete zvolit rotoped. Když nemůžete jet ven na kolo, je to velmi zajímavá možnost. Běžeckých pásů i rotopedů je velké množství v nejrůznějších cenových relacích.

Jak posílit vůli na cvičení

Na hlídání času se hodí stopky. Nepotřebujete ale speciální produkt, protože stopky máte na mobilním telefonu. Nezapomeňte na pohodlné oblečení. I doma se při cvičení potřebujete cítit dobře. Jako podpora se také bude hodit odpovídající hudba. Motivační hudbu najdete třeba na Spotify nebo na YouTube. Hledejte hudbu na cvičení, posilování.

Podpořit disciplínu také mohou různé aplikace, které si nainstalujete na mobil. Je v nich velký výběr, tak si zvolte tu pro vás optimální.

Jak je vidět, tyto předměty nejsou nějak speciálně finančně náročné. Co budete spíš potřebovat je výdrž a pravidelnost. A nezapomínejte, že k posilování patří také úklid. Když budete mít na programu uklízení, můžete speciální posilování vynechat.

Pošlete článek dál:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.